Negoci Empresa Mataró (NEM) ha presentat aquest dijous la campanya nadalenca que omplirà d’activitats els eixos comercials de la ciutat fins al 6 de gener. Sota el lema NEM de Nadal l’entitat presenta una campanya on els galets, la música i les activitats infantils centren el protagonisme d’una campanya que busca dinamitzar els negocis locals i animar als consumidors a visitar Mataró i conèixer la ciutat a través del seu comerç, la seva restauració i els seus serveis.
Des del 6 de desembre i fins el 6 de gener es podrà veure al carrer Barcelona cantonada amb la Riera, un photocall de galet gegant, que servirà per ambientar el centre de la ciutat i que els visitant puguin fer-se fotos. El galet està fet de resines reutilitzables, està fixat a terra i té una llum interior. La restauració i les pastisseries locals tornem a anar de la mà de NEM durant la campanya de Nadal amb les creacions gastronòmiques protagonitzades pel galet. En total quatre pastisseries (Pastisseria Uño, Nïbs – Taller de Xocolata, Casa Graupera i Sweet Dreams) i onze restaurants ( Balú Vermutería Gastrobar, Bar Cafè Nou, Casa Parera, El Pont De Pedra, Hapo Sake Bar, La Cuina del Port, La Marineta, Meraki 17, Padilla Moldero Xarcuteria, Ritrovo i el Sangiovese), oferiran les seves elaboracions úniques amb l’ingredient més icònic del Nadal. Les pastisseries oferiran el seu galet dolç des del 6 de desembre i fins al 26 de desembre, i en el cas dels restaurants la campanya s’allargarà fins el 6 de gener.
Enguany el Black Friday i la tradicional encesa de llums donen aquest divendres el tret de sortida oficial a la campanya de Nadal de NEM. Un acte, l’organitzat per l’Ajuntament, on l’entitat participarà amb una sorpresa pels infants de Mataró i les seves famílies. Per a la presidenta de NEM, Anna de Quirós, la campanya “posa en valor l’àmplia oferta que ofereix la ciutat, convidant als consumidors a viure una experiència nadalenca completa”. Per de Quirós aquests dies es pot comprovar de primera mà “la proximitat i el coneixement dels clients que ofereixen els negocis locals. Dos aspectes amb els que no poden competir ni les grans superfícies ni el comerç on line“.
També a partir d’aquest divendres, i fins el 7 de gener, es podrà veure als principals carrers d’accés a la ciutat una campanya de banderoles que buscar posicionar Mataró com una ciutat de negocis locals de qualitat, especialment en una època on les compres poden arribar a augmentar un percentatge molt important respectes a la resta de l’any . Els negocis associats a NEM decoraran també els seus establiments amb una estores de Nadal amb l’eslògan NEM de Nadal.
Durant la presentació de la campanya de Nadal, De Quirós ha volgut tenir un agraïment especial per a la comissió de floristes de NEM, responsables que els carrers comercials de la ciutat presentin ja fa dies un ambient màgic i nadalenc gràcies als arbres de Nadal instal·lats a les entrades dels negocis. “Sense la implicació de moltes empreses que treballen desinteressadament per a la ciutat, res d’això no seria possible”. Enguany el projecte dels arbres de Nadal ha estat liderat per La Mata Jardiners i Floristeria La Frèsia amb la col·laboració de Fiori Art Floral i Flors Blanch Nonell
Música i activitats infantils per omplir d’activitats els carrers mataronins
La música al carrer no pot faltar en la proposta del NEM per a les festes nadalenques. Els dissabtes 14 i 21 de desembre, el grup RAT PACK tornarà a omplir els carrers comercials de la ciutat amb la música més popular dels anys 50 i 60, amb un espectacle únic al sud-d’Europa que combina música i humor i que passejarà pels carrers comercials de Mataró
Pensant en els petits de la casa, NEM repeteix amb la fireta infantil de Mataró NEM i el tradicional Tió Gegant Solidari. La fireta, inaugurada el passat dissabte, estrena ubicació a la Plaça de Can Xammar i restarà oberta fins al 12 de gener. El Tió Gegant Solidari tindrà lloc divendres 20 de desembre a partir les 18h a la plaça de l’Ajuntament. De nou, NEM organitza aquesta activitat juntament amb Càritas, i s’oferirà a la canalla regals d’establiments associats a l’entitat. El Tió Gegant Solidari torna a comptar, un any més, amb el patrocini de Pous.
Seguint amb les activitats solidàries, i com ja és tradicional, NEM torna a organitzar una escudella solidària per recaptar fons a favor de la Marató de TV3. Enguany tindrà lloc el dissabte 14 de desembre a partir de les 10 hores a la Plaça Gran i estarà elaborada per els dos cuiners de Mataró ADOSFOCS.
La campanya “Mou-te, aparca i estalvia” continuarà durant aquestes festes. Per incentivar la visita a la ciutat, els negocis associats a NEM entregaran vals amb un 25% de descompte per als aparcaments Saba de la ciutat (Santa Anna, Casc Antic, La Riera i Monserrat). Els vals es podran fer servir fins el 8 de gener, segons l’aparcament escollit.